PD Condo Resorts.. dilelong serendah RM21,400

1
678

[Update] Lelongan ini akan diadakan pada 29 April 2011, 3pm.

Anda pernah ke Port Dickson? Menarik kan pantai di sana… mungkin anda juga perasan terdapat banyak kondominium dan apartment di sana yang disewakan kepada pelancong serendah beberapa puluh RM sehinggalah beberapa ratus RM semalam..

Jika anda terfikir untuk memiliki satu unit apartment di sana.. saya nak maklumkan kepada anda mungkin ini satu peluang kepada anda untuk memiliki apartment atau kondominium di Port Dickson pada harga yang tersangat rendah… serendah RM21,400 seunit!

Oklah.. terus terang.. unit-unit apartment dan kondominium yang akan dilelong ini tidaklah sebagus Bayu Beach, Tanjung Tuan ataupun Tiara Beach.. tapi anda tidak perlu membayar ratusan ribu untuk memiliki apartment ini berbanding yang saya sebutkan tadi.. dan ianya sangat sesuai jika anda merancang untuk membelinya untuk kegunaan sendiri atau juga untuk pelaburan.  Berikut adalah antara apartment dan condo yang akan dilelong pada bulan April nanti..

1. Cocobay Resorts

Cocobay Resorts, PD

Cocobay adalah antara resorts yang kini kembali mendapat sambutan setelah pihak pengurusan mula membaik pulih kawasan umum, kemudahan seperti kolam renang dll (klik di sini untuk lihat kemudahan yang terdapat di sini) serta semakin banyak pemilik-pemilik baru yang membuat renovation kepada unit-unit mereka.  Ini merupakan antara apartment yang terbaik yang anda boleh beli pada harga rezab serendah RM45,300 untuk saiz apartment sebesar 905 kaki persegi.

2. Kemang Indah Resorts
Kemang Indah Condo Kemang Indah Condo Kemang Indah Condo, PD - Pool
Kemang Indah adalah resorts yang boleh saya katakan terbaik yang akan dilelong nanti.  Pada masa ini hanya tinggal 4 unit sahaja di Kemang Indah dan hanya 1 unit sahaja yang bakal dilelong dalam lelongan akan datang pada harga rezab RM30,000 untuk saiz 750 kaki persegi.  Untuk pengetahuan anda, bagi unit apartment 2 bilik yang dilengkapi dengan perabut, anda boleh menyewakannya sehingga RM250 semalam dan pada harga serendah RM30,000 – ianya merupakan suatu pelaburan yang sangat-sangat berbaloi… Unit yang akan dilelong nanti adalah terletak di tingkat 3, Block C3.

3. Laguna Condo Resort
Laguna Resorts, PD

1 unit terjual pada lelongan terakhir dan ini menunjukkan Laguna Condo Resorts mempunyai tarikannya tersendiri.  Dalam lelongan akan datang, 2 unit lagi akan dilelong pada harga rezab serendah RM21,400 (610 k.p) dan RM32,400 (924 k.p).  Untuk melihat lebih banyak gambar dan mengetahui potensi bakal pelaburan anda ini, anda boleh melihat lebih lanjut di website >Laguna Condo Resort<.  Sememangnya pelaburan yang berbaloi pada harga serendah ini!

4. Ocean View Resort
Ocean View Resorts, PD
Tidak banyak gambar dalam dan maklumat yang saya miliki untuk Ocean View Resort.  Tetapi berdasarkan carian internet saya dapati sewaan semalam untuk unit fully furnished bersaiz 1,050 k.p mencapai harga sehingga RM200 semalam.  Ini juga bagi saya merupakan satu pulangan yang menarik untuk sebuah resort home yang boleh anda miliki dengan harga rezab serendah RM21,900 untuk unit bersaiz 623 k.p.  Untuk lelongan akan datang hanya 1 unit sahaja yang akan dilelong dan jika mendapat sambutan, kemungkinan besar kami akan melelong lebih lagi unit – sudah tentu pada harga yang lebih tinggi lagi.

//

Lain-lain apartment dan kondominium yang bakal dilelong adalah yang terdapat di PD World Marina Resort seperti di bawah:-

Marina View Villas
Marina View Condo, PD Marina Resorts Marina View Condo, PD Marina Resorts
Harga Rezab RM33,900 (966 k.p) – Block A

Marina Terrace
Marina Terrace Condo, PD Marina Resorts Marina Terrace - Pool View from Marina Terrace
Harga Rezab RM34,300 (883 k.p) – Block A & RM71,600 untuk Block B (1,843 k.p)

Straits View Villas
Straits View Villas, PD Marina
Harga Rezab RM36,036 (693 k.p) – Block C

Bay View Villas
Bay View Condo, PD Marina Resorts
Harga Rezab dari RM25,200 (720 k.p) – 5 unit bakal dilelong

Tis Lagoon
Tis Lagoon Condo, PD Marina Resorts
Harga Rezab RM29,600 (703 k.p) – Block A

Sekiranya anda berminat dengan mana-mana unit dan ingin mendapatkan maklumat lanjut, sila hubungi saya melalui BORANG PERTANYAAN.

*Anda dinasihatkan untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai unit yang ingin anda beli dan melawatinya sebelum membuat keputusan untuk membeli.  Memandangkan ini merupakan hartanah lelong, terdapat kemungkinan ianya telah ditinggalkan untuk tempoh yang lama dan memerlukan kos pembaikan yang agak tinggi (subjektif).   Memandangkan harga jualan juga adalah rendah, kemungkinan besar anda tidak boleh memperolehi pembiayaan untuk pembelian ini tetapi sebagai alternatif boleh membelinya secara tunai atau mendapatkan pinjaman peribadi.

1 COMMENT

  1. salam, saya nak tanya pendapat. berbaloi tak kalau saya beli unit di cocobay condo pd, pada harga bawah rm40k untuk 1 bedroom? atau ada suggestion lain untuk kondo yang lebih ok?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here