Bandar Malaysia mercu tanda baru

0
161

Kuala Lumpur: Datuk Seri Najib Razak menyifatkan projek Bandar Malaysia adalah mercu tanda sebenar pembangunan kota metropolitan Kuala Lumpur.

 Perdana Menteri berkata, beliau juga tidak sabar melihat pembangunan projek berkenaan yang dibangunkan melalui usaha sama China Railway Group Limited (CREC) dengan Iskandar Waterfront Holdings (IWH), siap.

Katanya, berdasarkan lakaran artis menunjukkan pembangunan Bandar Malaysia pelbagai termasuk pembinaan pusat beli belah bawah tanah bersepadu terbesar di dunia, pusat kewangan dan komersial, kemudahan pusat beli belah dan pelancongan serta bangunan pencakar langit.

“Saya tidak sabar melihat projek pembangunan Bandar Malaysia ini,”katanya berucap pada majlis pengumuman pelaburan baru CREC di sini, hari ini.

Hadir sama Duta China Ke Malaysia Dr Huang Huikang, Presiden CREC, Zhang Zhong Yan, Naib Pengerusi Eksekutif IWH Tan Sri Lim Kang Hoo.

Najib berkata, Konsortium IWH-CREC mengumumkan pelaburan AS$2 bilion (RM8.14 bilion) bagi pembukaan ibu pejabat serantaunya di sini selain komitmen membawa masuk lebih banyak pelaburan syarikat China.

Katanya, sehubungan itu kerajaan komited memastikan projek pembangunan itu berjaya.

“Kerajaan juga akan menimbangkan beberapa insentif berkaitan termasuk cukai yang boleh diberikan untuk projek ini” katanya.

00_Bandar Cultural Hub_overview

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here